Lav skrammel om til skulpturer i vinterferien

Kom med til bæredygtigt værksted med genbrugsguld, tirsdag den 12. februar og torsdag den 14. februar 2019 kl. 11 – 14 på Museum Østjylland, Søndergade 1 i Grenaa. Gratis adgang

Vær med til at forvandle skrald fra yt til nyt, når Museum Østjylland i Grenaa sætter fokus på genbrug i vinterferien. Hør hvordan du kan bruge skrald, dåser, dimser og dutter på en bæredygtig måde og lav din helt egen skøre og flotte skraldeskulptur.
Museet har indsamlet en masse genbrugsguld, som du frit kan bruge af. Du er selvfølgelig også velkommen til at tage skønt skrald og skrammel med fra dine egne gemmer.

Bæredygtigt værksted med genbrugsguld, tirsdag den 12. februar og torsdag den 14. februar 2019 kl. 11 – 14 på Museum Østjylland, Søndergade 1 i Grenaa.
Gratis adgang.

I vinterferien kan du lave din egen skøre skraldeskulptur og dermed give nyt liv til ting, som ellers bare ender i skraldespanden.

”Det er jo fantastisk at kunne genbruge foliebakker, papkasser, plastiklåg og alt muligt andet affald, som ellers bare skulle smides ud og i stedet omdanne det til fantasifulde skraldeskulpturer. Skraldet får nyt liv, og børn og voksne hygger sig et par timer med at være kreative sammen, ” siger museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen og lover, at der vil være masser af genbrugsting at gå på jagt i på museet.

”Vi har samlet en del sammen. Det er tankevækkende, hvor hurtigt man kan skrabe en stor dynge skrald sammen. Har du selv samlet skrald derhjemme, så tag det endelig med. Det kan være kapsler, dåser, træstumper, og hvad man ellers kan finde derhjemme i krogene. ”

Får du brug for inspiration til din skraldeskulptur, kan du gå på opdagelse i museets udstillinger. Museets ansatte står selvfølgelig også klar med godt humør, kyndig vejledning og gode råd.

Bæredygtighed i børnehøjde

Museum Østjylland sætter i 2019 fokus på bæredygtighed og afholder løbende forskellige arrangementer om temaet i både Nord og Syddjurs Kommune. Jesper Nørskov Pedersen mener, at det giver rigtig god mening, at museet sætter fokus på bæredygtighed.

”Gennem hele menneskets historie har vi levet på forskellig vis og ikke altid været lige bæredygtige. Vi kan lære utrolig meget af at se tilbage i historien. Selvfølgelig skal vi ikke leve så primitivt som oldtidens jægere og bønder, men vi kan sagtens finde inspiration i deres levevis og finde steder, hvor det giver god og bæredygtig mening at bruge det i sin egen hverdag i 2019, ” mener Jesper Nørskov Pedersen.

Projektet Bæredygtighed i Børnehøjde er støtte af NRGIs værdipulje, som støtter grønne og innovative idéer, der kan være med til at udvikle lokalområderne.

For mere information kontakt museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen på 5172 8055 eller jnp@museumoj.dk