Læring Norddjurs gentager succesen og holder læringsmesse i Grenaa

Læring Norddjurs gentager sidste års succes og inviterer alle lærere, pædagoger og andre interesserede til Læringsmesse Norddjurs på Museums Østjylland i Grenaa. Messen, der afholdes den 7. februar, har fokus på Norddjurs’ mange muligheder for undervisning udenfor skolernes og institutionernes vante rammer.

Foto: Museum Østjylland

”På Læringsmesse Norddjurs kan man blive klogere på alle de mange tilbud målrettet dagtilbud, grundskoler, specialskoler og ungdomsuddannelser, der findes i kommunen. Man kan også høre om nye projekter på området i Norddjurs og potentialerne i samarbejder på tværs af institutioner og videnscentre. Undervejs kommer ekspert i æstetiske læreprocesser og kreativitet, Merete Cornet Sørensen, og fortæller om sin forskning, og man kan høre taler af både borgmester Jan Petersen og skole-dagtilbudschef, Lene Mehlsen Thomsen. Sidste år deltog omkring 100 lærere og pædagoger i messen, og det er håbet, at ligeså mange vil lægge vejen forbi i år”, siger Helle Ingerslev Kristensen fra Gammel Estrup, som er en af drivkræfterne bag læringsmessen.

Om Læring Norddjurs

Læringsmesse Norddjurs er arrangeret af initiativet Læring Norddjurs som er etableret af Museum Østjylland, Norddjurs Skoletjeneste og Gammel Estrup med sidstnævnte som tovholder.
Målet med Læring Norddjurs er at skabe flere læringsoplevelser for børn og unge i Norddjurs – de skal smage, sanse og opleve Norddjurs’ mange autentiske læringsrum og muligheder for udfoldelse i kommunens særegne kultur og natur fra de er helt små og begynder i dagtilbud og til endt ungdomsuddannelse.

Læring Norddjurs står også bag ”Netværk for kulturel læring i Norddjurs”. Netværket er et fagligt netværk for alle, der beskæftiger sig med kulturel læring for børn og unge i Norddjurs, og alle lærere og pædagoger med interesse i kultur og alternative læringsrum opfordres til at deltage i netværket. Læring Norddjurs er støttet af Slots- og kulturstyrelsen og Norddjurs Kommune.

For yderligere information kontakt museumsformidler Helle Ingerslev Kristensen på hik@gammelestrup.dk eller T 8648 3001.

På Læringsmesse Norddjurs kan man besøge en række spændende stande med alternative læringstilbud.