Flet din egen bæredygtige kurv i Farvergården

Farvergårdens hyggelige vognport bliver tre dage i sommerferien omdannet til et pilefletter-værksted. Alle kreative børn og nysgerrige voksne inviteres til at være med, når der flettes flotte kurve på livet løs. Det hele foregår selvfølgelig under kyndig vejledning af en erfaren pilfletter, der viser fletteteknikkerne og giver gode råd.

viser fletteteknikkerne og giver gode råd.
Arrangementet er en del af projekt Bæredygtighed i Børnehøjde, som er støttet med midler fra NRGIs værdipulje. Det er ganske gratis at flette med.

Workshop: Pilefletteren besøger Farvergården, tirsdag den 9. juli, onsdag den 10. juli og torsdag den 11. juli 2019 kl. 11 – 15 i Farvergården, Adelgade 8 i Ebeltoft.
Gratis.

Føles sommerferien allerede lidt for lang, eller trænger du bare til at udfolde dig kreativt i sommervarmen? Så slå et smut forbi Farvergården, hvor Museum Østjylland i samarbejde med pilefletter Ursula Søholm inviterer til workshop i pileflet. Kurvene laves i naturpil og kan for eksempel bruges til frugtkurv eller til at bære små ting i.

”Så kurvene er faktisk bæredygtige på hele to måder! ” smiler museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen.

Du bliver bidt af flet

Pilefletter Ursula Søholm har mange års erfaring med pileflet og er fuld af gode idéer til både nybegynderen og den let øvede. Har du ikke mod på at lave en hel kurv, har Ursula Søholm til dagen også medbragt nogle forskellige mindre ting, som du kan lave i stedet.

”Pil er et utroligt dejligt og ikke mindst bæredygtigt materiale, som har været brugt af mennesket siden stenalderen, ” fortæller Ursula Søholm, som glæder sig til at lære fra sig.

”Alle kan på kort tid lære at mestre håndværket, og det er svært ikke at blive bidt af det. Mulighederne er jo nærmest uendelige. ”

Farvergården bliver bæredygtig

Arrangementet er støttet af NRGIs værdipulje. Som en del af projekt Bæredygtighed i Børnehøjde bliver der i løbet af sommeren blandt andet afholdt en række forskellige workshops i Farvergården med fokus på netop bæredygtighed.

”Vi er super glade for at kunne formidle bæredygtighed til de mange tusinde gæster, som i løbet af sommeren besøger den gamle farvergård. Her kan de være med i nogle sjove aktiviteter, som samtidig er lærerige og kan inspirere til tanker om vores brug af naturens ressourcer, ” mener museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen.

Tilmelding er ikke nødvendig, og det er gratis at deltage - Bare mød op!

For mere information kontakt museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen på 5172 8055 eller på jnp@museumoj.dk