Aktiv museums-jul for de mindste arme og ben

Små børn kan ikke sidde musestille ret længe, når de er på museum. Det ved de godt på Museum Østjylland. Derfor inviterer de børn fra 0 - 6 år og deres forældre, pædagoger eller dagplejere på julesjov på museet helt på børnenes præmisser!

Museet slår dørene op til aktiviteter, der er tilrettelagt, så selv meget små ben kan følge med i juletempoet, og samtidig er der masser af bevægelse, sanse-gymnastik og sjov.

Julemuseum for de mindste (3 - 6 år), tirsdag den 19. november 2019 kl. 9 - 11.30.
Julemuseum for de allermindste (0 - 3 år), onsdag den 20. november 2019 kl. 9 - 11.30.
Begge arrangementer på Museum Østjylland, Kulturhuset i Randers.
Gratis – husk tilmelding via link herunder!

Museets gange og kringelkroge er disse to formiddage fyldt med hygge, sange, nissejagt, pebernødder og sprælske julebevægelser for små urolige kroppe! Alle aktiviteterne tager udgangspunkt i Museum Østjyllands juleudstilling Juleliv på gården, der åbner den 16. november.

Op på tæerne, ned i knæene

Der er både udklædning, smagsprøver, musik og bevægelse i spil, når en række af museets medarbejdere fører de små gæster og deres voksne gennem en lille julerejse.

”Det er virkelig svært ikke at komme i julestemning, når hele museet emmer af jul og gode fortællinger i november og december måned, ” smiler Lisette Berg Andersen, der er tilrettelægger af arrangementet for de små.

”Men den stemning og de historier skal vi faktisk ”oversætte” til vores mindste og allermindste gæster, så de på deres måde også kan sanse og mærke på julen. For dem er ord og billeder nemlig ikke helt nok – der skal lidt mere action til! ”

Så har vi balladen!

Børnene bliver aktiveret hele vejen rundt i museets udstillinger, og samtidig kommer børnene forbi årets hyggelige og traditionsrige nissejagt. Den bliver nemlig for alvor skudt i gang, når museet har besøg af de mange små børn, der passer perfekt som nissedetektiver.
De små frække museumsnisser har nemlig traditionen tro gemt sig i udstillingerne og lavet ballade!

”Så der er alle tegn på, at det bliver et par hyggelige og julede formiddage med de mindste og allermindste gæster på museet, ” spår Lisette Berg Andersen.

”Museets folk er i høj julestemning og klar til at tage imod alle børn og deres voksne med de to gratis arrangementer. ”

Både daginstitutioner og private familier er hjertelig velkomne til det gratis arrangement. I bestemmer selv, hvornår I kommer, og hvor længe I bli­ver. Husk tilmelding!

For mere information kontakt museumsinspektør Lisette Berg Andersen på 2484 0188 eller på lba@museumoj.dk