Sommeren er sjov med Geo og Grindu i Grenaa

Er du til en frisk gåtur med masser af oplevelser rundt omkring i byen? Eller vil du hellere have tag over hovedet, imens du går på opdagelse efter fisk, fugle og finurligheder?

Museum Østjylland byder heldigvis på begge dele hele sommeren igennem, hvor børnefamilier blandt andet kan løse opgaver, fiske og spille golf sammen.
– Det er gratis, og det er for hele familien.

Er Grindu en trold? og Tag på opdagelse i Kolindsund med Grævlingen Geo, lørdag den 25. juni - søndag den 14. august 2022, tirsdag - søndag kl. 10 - 16.
Gratis. Aktiviteterne foregår på egen hånd.

Den glemsomme trold Grindu fik sidste sommer hjælp af hundredvis af børn og deres voksne, som hjalp ham med at finde ud af, hvor hans underlige navn kom fra. Igen i år kan alle små og store troldevenner gå på opdagelse i Grenaa og besøge Åguden, havfruerne, den lille gris og mange flere af Grindus venner, som hjælper med at løse problemet.

”Den hyggelige ferieaktivitet Er Grindu en trold? blev en stor succes sidste sommer, hvor glade børn og voksne påtog sig den sjove opgave at hjælpe den glemsomme trold. Men Grindu har altså igen glemt, hvorfra han har fået sit navn. Så der er brug for flere hjælpsomme familier, der går ud i byen og spørger hans venner! ” opfordrer museumsinspektør Tina Bjerregaard.

Opgavehæftet Er Grindu en trold? kan hentes på Museum Østjylland og Grenaa Turistkontor sommeren igennem. Hæftet findes på både dansk og engelsk.
Aktiviteten med Grindu-trolden er lavet i samarbejde med Grenaa Egnsarkiv og støttet af Norddjurs Kommune og Djurslands Turistforening.

Med Geo på tur i Kolindsund

Grindu har fået selskab i Grenaa, hvor Grævlingen Geo er flyttet ind på museet. Her sørger han for sjove aktiviteter for børn i den nye særudstilling Kolindsund – søen, der deler vandene. Børnene kan både fiske, finde dyr og fugle, spille golf og meget mere, når de tager hæftet med den søde grævling med rundt i udstillingsrummene.

”På Museum Østjylland har vi altid noget sjovt og lærerigt, som besøgende børn kan prøve af, også i særudstillingerne. Og vi er så heldige, at illustrator Ane Gudrun, som også er ophavskvinde til Grindu, har opfundet Grævlingen Geo til os. Så hæftet, som børnene får med rundt i udstillingen, er fyldt med Ane Gudruns fine tegninger, ” fortæller museumsinspektøren.

Aktiviteten med Grævlingen Geo kan findes i udstillingen i hele udstillingsperioden fra den 4. juni 2022 - den 28. maj 2023.

Aktiviteten er støttet af Norddjurs Kommune.

For mere information kontakt museumsinspektør Tina Bjerregaard på tlf. 4048 6530 eller på tb@museumoj.dk