Sommer-folderier for store og små på Maltfabrikken

Brug en lille bid af din sommer på at folde insekter af papir. På Maltfabrikken kan du nemlig besøge det åbne foldeværksted to dage i juni og lave de fineste sommerfugle og fantasi-insekter ud af gamle bogsider. Bagefter bliver insekter, kryb og kravl sluppet løs i den fantastiske kunstinstallation Papirhavet/Papirhaven, der er skabt af 10.000 gamle bøger.

Maltfabrikkens ”fællesskabte” kunstinstallation Papirhavet/Papirhaven skal naturligvis bestøves! ”Så kom og fold insekter! ” opfordrer de på BMA Maltfabrikken. Insekter og sommerfugle slippes bagefter løs i det poetiske papirunivers, der er skabt af kunstner Sara Topsøe-Jensen og Maltfabrikkens gæster i fællesskab. Fotokilde: BMA Maltfabrikken

De hyggelige sommer-insekt-folderier er for børn fra seks år med deres voksne og for alle andre med hang til papirfoldning.
Det er gratis.

Workshop: Sommerfugle-væsener og andre fantasi-insekter, onsdag den 29. juni 2022
kl. 9.30 - 12.30 og torsdag den 30. juni 2022 kl. 13 - 16 på
BMA Maltfabrikken, Maltvej 8 i Ebeltoft.
Gratis.

Kom og fold løs, lyder opfodringen fra BMA Bibliotek, Museum og Arkiv, der er værter de to dage, hvor dørene slås op for folde-værkstedet i Støbesalen på fabrikken.

”Vores poetiske kunstinstallation Papirhavet/Papirhaven skal naturligvis bestøves, så den kan blomstre og folde sig endnu mere ud, ” smiler museumsinspektør Helle Lebahn Bentzen fra BMA Maltfabrikken.

”Det er derfor, vi nu inviterer store og små til at kigge forbi og folde smukke og sjove sommerfugle-væsener, der kan flytte ind i kunstinstallationen. ”

Papirhavet/Papirhaven er et ”fællesskabt” værk, lavet af kunstneren Sara Topsøe-Jensen og Maltfabrikkens mange besøgende i skøn forening. Værket består af tusindvis af foldede og opslåede bøger, der breder sig ud over de rå vægge i Støbesalen og Køllerne på den gamle maltfabrik.

Slip sommerfugle og fantasi fri

I det åbne foldeværksted kan du folde små insekt-væsener eller de mere klassiske sommerfugle. Der er både nemme origami-insekter og dem, der kræver lidt mere.

”Så alle kan være med! ” forsikrer museumsinspektøren.

Foldeværkstedet ledes af kunstner Pernille Zankel Bossow fra Snit.atelier, der står klar med vejledning og gode råd. Hun vil også have forskellige stempler til rådighed, hvis du får brug for et sæt sommerfugleøjne, en vinge eller andet.

”Men prøv dig også frem, og se hvad der folder sig ud af de gamle bøger, ” opfordrer Helle Lebahn Bentzen.

Får du lyst til at få et af dine små foldede insekter med hjem, så husk at tage et rengjort syltetøjsglas med, og se om ikke du kan "fange" et!

Det kræver hverken betaling eller tilmelding at være med på værkstedet. Du møder bare op i Støbesalen på Maltfabrikken og kommer og går, når det passer dig.

For mere information kontakt museumsinspektør Helle Lebahn Bentzen på tlf. 4048 6431 eller på hlb@museumoj.dk