Påskesjov og drager på Håndværksmuseet

De frivillige håndværkere på Håndværksmuseet vejrer forår og står nu klar med fornyet energi. Klar til at byde på en herlig omgang påskeferiesjov på museet!

Alle børn i godt påske-humør inviteres til at dekorere æg, lave nøgleringe med påskevedhæng, trykke påskekort, lave hårpynt, smede – ja, hele Håndværksmuseet står på den anden ende!
Og så kan du lave en god, gammeldags drage af papir, som dem morfar og oldefar legede med som børn.

Påskeferieaktiviteter for børn på Håndværksmuseet tirsdag den 16. april 2019 kl. 12-16 på Museum Østjylland, Lille Rosengård 16 i Randers.
Gratis adgang.

De frivillige håndværkere har set frem til at stå i spidsen for alle påskeaktiviteterne og står klar til at hjælpe, råde og vejlede børnene.

”De fleste af de frivillige håndværkere har selv børnebørn og oldebørn, som de kan hamre, save og lime sammen med. Men heldigvis har håndværkerne stadig overskud til at være kreative, hygge og sludre med alle de børn, der gæster Håndværksmuseet i påsken,” forsikrer Inger Marie Hyldgård, der er daglig leder af Håndværksmuseet.

Ny, gammeldags drage

Som noget nyt og særligt denne påske er flere håndværkere gået sammen om at hjælpe børnene med at lave en god, gammeldags drage. Det er den velkendte model, som dem man fløj med, da morfar var dreng. Dragen er lavet af tynde trælister, brunt papir og har en hale dekoreret med sammenkrøllet avispapir formet som sløjfer.

”Børnene får en lang snor med, så de straks kan gå hjem og lade dragen flyve – hvis altså det er blæsevejr. Men det er det jo tit,” smiler Inger Marie Hyldgård.

I anledning af påsken er der naturligvis også en lille påskeskattejagt med belønning for børnene på museet.

For mere information kontakt museumsinspektør Inger Marie Hyldgård på 4012 0754 eller på imh@museumoj.dk