Oplev danmarkshistorie på den sjove måde

Du kan få fede rytmer i kroppen og gode historier i ørerne, når der er koncert for de mindste i Kulturhuset i Langå. Her kan børnene og deres voksne hygge sig en lørdag formiddag og høre sjove børnesange om bronzealderpigen Rose, helten Niels Ebbesen, oldtidens mennesker og dyr og meget andet.

Det er dagens musiker Mikkel Nordin Frost, der har lavet tekst og musik, og som fortæller historier fra fortidens Østjylland.
Koncerten er en del af projektet Museet tæt på dig, der er støttet af ELRO Fonden.

Der var engang en å – Gratis koncert for børnefamilier, lørdag den 14. november 2020 kl. 11 - 11.30, Kulturhuset Langå, Bredgade 4, 8870 Langå.
Gratis. Tilmelding nødvendig.

Alle børnefamilier inviteres til den gratis koncert i Kulturhuset Langå, hvor der er garanti for god underholdning, sjove fortællinger og god musik.
Museum Østjylland og Randers Bibliotek står bag arrangementet, der tager udgangspunkt i sangbogen Der var engang en å, som formidler danmarkshistorie for de 0-6 årige med udgangspunkt i Gudenåen.

Danmarkshistorie i børnehøjde

Museum Østjylland står bag sangbogen og håber, at de mindste børn både lærer nyt og bliver underholdt af både bog og koncert.

”Alle børn, der bor i og omkring Randers, kender allerede Gudenåen, som de dagligt krydser i bil, i bus, på gåben eller cykel. Rigtig mange børn er også vant til at færdes langs åen med familien eller institutionen. Men Gudenåen og området langs med den rummer faktisk mange ukendte historier, som er spændende og sjove for børnene. Historier, som kan fortælle om områdets flere tusind år lange historie, ” fortæller museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen.

Gratis sangbog til alle

Udover at kunne gå fra koncerten med gode historier og sange på hjernen, får alle børn også et gratis eksemplar af sangbogen med hjem. Alle sangene og tilhørende malebøger kan også frit downloades på museet hjemmeside.
Koncerten bliver naturligvis afholdt med god afstand og med adgang til håndsprit. Koncerten er gratis, men tilmelding er nødvendig.

For mere information kontakt museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen på 5172 8055 eller jnp@museumoj.dk