Nu går den vilde skattejagt i vinterferien!

Vinterferiekonkurrence med skattejagt, lørdag den 9. februar til søndag den 24. februar 2019 kl. 10 – 16 på Museum Østjylland, Juulsbakke 1 i Ebeltoft. Gratis adgang.

Du opdager altid noget, du ikke har lagt mærke til før, når du besøger den store samling af udstoppede dyr, sære præparater og flotte antikviteter i Siamesisk Samling, lige ved siden af Det Gamle Rådhus. Fotokilde: Museum Østjylland

Ebeltoft er alletiders ferieby, og i vinterferien er der selvfølgelig lidt ekstra sjov på byens museer. På Museum Østjylland kan store og små hygge sig med en skattejagt, der går rundt i både Siamesisk Samling og Det gamle Rådhus. Heldigvis ligger de to museer klos op ad hinanden!
I skattejagten kommer du helt tæt på de eksotiske og mystiske dyr i Siamesisk Samling og finder ud af, hvad der gemmer sig i den mørke fangekælder under rådhuset.
Gætter du skattejagtens hemmelige kodeord, er du med i konkurrencen om en hemmelig præmie.

Gratis adgang.

Mens kulden og vintermørket stadig hænger i luften, kan du tage hele familien med på skattejagt blandt gyldne buddhaer, mystiske dyr og ulykkelige skæbner i Siamesisk Samling og på Det gamle Rådhus. Begge steder er fulde af spændende, underholdende og til tider også uhyggelige historier.

”Både på Rådhuset og i Siamesisk Samling får man virkelig en fornemmelse af at rejse tilbage i tiden og får sat tingene i perspektiv. På rådhuset bliver man for eksempel hurtigt glad for, at straffen for tyveri ikke længere er en tur i det klamme, mørke fangehul på vand og brød! ” fortæller museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen.

”Skattejagten fører deltagerne rundt i alle kroge på museerne, så man kan altid få øje på noget, man ikke har lagt mærke til, hvis man har været her før, ” lover Jesper Nørskov Pedersen.

Vind en hemmelig præmie

Hvis du gennemfører skattejagten, svarer på alle spørgsmål og gætter det hemmelige kodeord, er du med i konkurrencen om en ganske særlig præmie fra museumsbutikken. Hvad det præcist er, vil Jesper Nørskov Pedersen ikke ud med, men han lover, at den er alle anstrengelserne værd!

For mere information kontakt museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen på jnp@museumoj.dk eller på 5172 8055.