Museums-efterår med masser af nye oplevelser

Efter en sommer i coronaens tegn, banker efteråret lige så stille på. Og med det melder Museum Østjylland sig med en stor pose nye museumsoplevelser for store og små på museet i Randers, Grenaa og Ebeltoft. Her er særudstillinger, byvandringer, foredrag og omvisninger og sjove jule- og ferieaktiviteter for børn.

Rundt i udstillingerne og til arrangementerne sørger museet for god afstand mellem gæsterne og adgang til håndsprit, så alle kan nyde et hyggeligt, lærerigt – og sikkert museumsbesøg.

Nyt program fra Museum Østjylland i Randers, Grenaa og Ebeltoft.
Programmet gælder for september - december 2020.

I efteråret kan du blandt meget andet dykke ned i den evig fascinerende historie om livet under 2. verdenskrig med omvisninger, foredrag og børneaktiviteter med udgangspunkt i særudstillingen Under Krigen – Besættelsestiden på Djursland.
Hør blandt andet foredrag om, hvordan man holdt ”sparejul” under krigen, tag på byvandring og guidet omvisning i udstillingen eller læg øre til forfatter Niels-Birger Danielsen fortælle om modstandsarbejdet på Østdjursland.

Foredrag for enhver smag

Du kan i de kommende måneder høre nye foredrag om husmoderafløsere, hekseforfølgelser og museets unikke samling af almuedragter. Lyt også til historiker og forfatter Poul Duedahl, der gæster museet i Randers og højaktuelt fortæller om genforening og grænseland.
Er du interesseret i oldtid og arkæologi, kan du frem til midten af oktober opleve særudstillingen Bjørneklanens Ø – Djurslands vilde stenalder. Hør også om de velbevarede teglovne fra Auning, som pludseligt dukkede op af jorden tidligere i år.

Pyrus på jule-plakaten

Museum Østjylland arbejder allerede nu på årets juleudstilling og kan røbe, at selveste Pyrus indtager museet til jul! Senere på året vil der komme meget mere information fra museet om museets mange juleinitiativer i det østjyske. Der er meget at glæde sig til!
Der er således lagt op et efterår og en vinter, som byder på både oplevelser, viden og eftertænksomhed for alle på Museum Østjylland!

For mere information kontakt souschef Karen Dubery på 5150 9611 eller på kd@museumoj.dk