Museum Østjylland slår igen dørene op på Djursland

Langt om længe, endelig, omsider! Nu åbner Museum Østjylland igen efter flere måneders nedlukning, og du kan nu igen se udstillinger, høre foredrag, tage på byvandringer og meget andet godt.

Højsæsonen i Farvergården står for døren, og forhåbentlig vil det snart myldre med små og store fødder i de historiske omgivelser i Ebeltoft. Fotokilde: Museum Østjylland

Onsdag den 21. april slår Museum Østjylland på Djursland dørene op til BMA Maltfabrikken og Det gamle Rådhus i Ebeltoft og til museet i Grenaa. Alle er velkomne, du skal blot kunne fremvise et gyldigt coronapas, så kan du igen kaste dig ud i kulturhistoriske oplevelser – de fleste af dem er endda gratis!

Museum Østjylland genåbner onsdag den 21. april 2021.
Museet i Grenaa, tirsdag - søndag kl. 10 - 16
BMA - Bibliotek, Museum og Arkiv i Maltfabrikken, m
andag - torsdag kl. 12 - 18. Lørdag kl. 10 - 14 (i bemandet betjeningstid).
Det gamle Rådhus i Ebeltoft, torsdag - søndag kl. 12 - 15.
Farvergården i Ebeltoft åbner for sommersæsonen tirsdag den 1. juni.
Siamesisk Samling i Ebeltoft er fortsat lukket pga. omfattende renovering.
Gratis adgang.

Den længe ventede åbning af museerne er nu en realitet. Det er igen muligt for Museum Østjylland at tilbyde kulturhistoriske vitaminer til museets gæster, der i lang tid har måttet tage til takke med museets digitale nyhedsbreve og facebookopdateringer.

”Vi er meget glade for, at vi igen kan åbne for vores udstillinger og få gæster ind på museerne, ” siger souschef og leder af Udvikling og Publikum, Karen Dubery.

”Jeg tror, at kulturoplevelser er nogle af de positive vitaminer, som vi har savnet og virkelig trænger til nu, mens samfundet lukker mere og mere op. Vi kan få kulturoplevelser sammen igen, og det skaber velvære! ”

Livet under krigen og alt det andet

På museet i Grenaa kan du blandt andet opleve den meget velbesøgte særudstilling Under Krigen om livet på Djursland under 2. verdenskrig. Det var en tid, hvor djurslændingene både måtte leve med drama på liv og død og med udfordringer, som at få flæskefars og sukkermærker til at strække!
Du kan også besøge det hyggelige gamle rådhus i Ebeltoft, som byder indenfor til et nostalgisk kig tilbage i tiden.
På BMA Maltfabrikken er der igen mulighed for at kigge indenfor i den fantastiske bygning, der rummer bibliotek, museum og arkiv. Over 100.000 gæster besøgte sidste sommer og efterår den nyrenoverede og transformerede maltfabrik, der nu er genopstået som kulturelt kraftcenter.

Alle museets aktiviteter afvikles naturligvis under gældende COVID19-restriktioner.

For mere information kontakt souschef og leder af Udvikling og Publikum, Karen Dubery på 5150 9611 eller på kd@museumoj.dk