Kysten er klar til familiekoncert online

Børnefamilierne plejer at valfarte til Museum Østjylland i vinterferien, men i år er alt jo som bekendt vendt på hovedet på grund af corona-epidemien. Museet holder dørene lukket for gæster, men heldigvis er der stadig oplevelser at hente på museet – nu på online-museet!

Sanger og musiker Mikkel Nordin Frost har spillet mange koncerter for børn. Han skriver både tekster og musik og har også forfattet teksterne i bogen Kysten er klar. Mikkel Frost er spændt på at møde sit publikum online, for det har han nemlig aldrig prøvet før… Men det kommer til at gå rigtig godt! Fotokilde: Mikkel Frost

I vinterferien kan du komme med til en herlig koncert med musiker og sanger Mikkel Nordin Frost, der synger og fortæller dramatiske og sjove historier fra Djurslands kyst. Sangene stammer fra bogen Kysten er klar, som museet sidste år forærede alle institutioner og dagplejere i Norddjurs Kommune.
Vær med, når der synges, hygges og fortælles historier om strand, kyst og hav gennem hundredvis af år. Det hele foregår live via museumoj.dk og museets Facebook-side.

Online-koncert Kysten er klar med Mikkel Nordin Frost, torsdag den 18. februar 2021
kl. 15.
Deltag på Museum Østjyllands Facebook-side.
Museet livestreamer i samarbejde med Kaosambassaden, en del af Randers Ungdomsskole.
Gratis.

Link til Museum Østjyllands facebookside

At Covid-19 igen skulle gøre det trendy at synge sammen var vist en overraskelse for de fleste! Men nu er også Museum Østjylland klar til fællessang hver for sig med alle mindre børn i Norddjurs.

”Jeg vil da opfordre alle småbørnsfamilier til at finde den lille bog Kysten er klar frem og lytte, danse og synge med. Jeg kan love, at Mikkel Frost vil give den gas i en nærværende og sjov online-koncert, ” siger museumsinspektør Lisette Berg Andersen, der er tovholder på projekt Kysten er klar.

”Det er uden tvivl sjovt og underholdende at være med til koncerten. Men det er også vores håb, at børnene samtidig lærer noget om kysten, om sømænd, om skibsforlis og helte. Og om alt det, man også kan bruge kysten til! ”

Lisette Berg Andersen tilføjer, at hvis man i familien ikke har modtaget den gratis bog Kysten er klar, så skriv til lba@museumoj.dk: ”Så finder vi en løsning! ”

Nordea støtter historien

Koncerten lægger sig som sagt tæt op ad bogen Kysten er klar, som Museum Østjylland tidligere har udgivet i samarbejde med musikeren Mikkel Frost, tegneren Theresa Jessing og ikke mindste Nordea-fonden, som har støttet både bog og koncert.
De syv sange i bogen tager udgangspunkt i de dramatiske og historiske hændelser, som tidens løb er foregået langs kysten på Norddjurs.

”Koncerten byder for eksempel på den sørgelige historie om fiskekutteren, som forliste. Der er beretningen om det store søslag på Kolindsund og fortællingen om de mærkelige stenalderfolk, der var vilde med bjørnekranier. Kort sagt en online koncert med drama og dejlig musik for de små, ” lover Lisette Berg Andersen.

Læs mere om Kysten er klar her: https://museumoj.randers.dk/skoler-og-institutioner/til-daginstitutioner/kysten-er-klar/

For mere information kontakt museumsinspektør Lisette Berg Andersen på 2279 5432 eller på lba@museumoj.dk