Hvad kan du lave af en dynge skrald?

Forvandl skrammel, skrot og skrald til fantasifulde, festlige og fjollede figurer, når Museum inviterer til bæredygtigt værksted i sommerferien.

Til workshoppen kan du afprøve, hvordan du kan bruge dimser og dutter på en bæredygtig måde og lave din egen skraldefigur.
Museet har indsamlet en masse lækkert genbrugsguld, som du frit kan bruge af. Du er selvfølgelig også velkommen til at tage skrald og skrammel med fra dine egne gemmer.

Workshop: Byg skøre skraldeskulpturer, tirsdag den 23. juli, torsdag 25. juli, tirsdag den 30. juli og torsdag den 1. august 2019 kl. 11 – 15 på Museum Østjylland, Søndergade 1 i Grenaa.
Gratis adgang.

Når du i sommerferien bygger skøre og finurlige skraldefigurer, giver du nyt liv til ting, som ellers bare ville ende i skraldespanden.

”Det er fantastisk at kunne genbruge foliebakker, papkasser, plastiklåg og alt muligt andet affald, som ellers bare skulle smides ud. I stedet bliver det nu omdannet til fantasifulde skraldeskulpturer. Skraldet får nyt liv, vi sparer alle på ressourcerne og undgår at købe byggematerialer, og børn og voksne hygger sig med at være kreative sammen, ” siger museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen og lover, at der vil være masser af genbrugsting at dykke ned i på museet.

”Vi har samlet en del sammen. Det er tankevækkende, hvor hurtigt man kan skrabe en stor dynge skrald sammen. Har du selv samlet skrald derhjemme, så tag det endelig med. Det kan være kapsler, dåser, træstumper og den slags. ”

Får du brug for inspiration til din skraldefigur, kan du gå på opdagelse i museets udstillinger. Museets ansatte står selvfølgelig også klar med godt humør, kyndig vejledning og gode råd.

Bæredygtighed i børnehøjde

Museum Østjylland sætter i 2019 fokus på bæredygtighed og afholder løbende forskellige arrangementer om temaet i både Nord- og Syddjurs Kommune. Projektet Bæredygtighed i Børnehøjde er støtte af NRGIs værdipulje, som støtter grønne og innovative idéer, der kan være med til at udvikle lokalområderne.

For mere information kontakt museumsinspektør Jesper Nørskov Pedersen på 5172 8055 eller på jnp@museumoj.dk