Go’Nat på Museerne – nu også i BMA/Maltfabrikken

Gode traditioner skal man holde fast i, og i Ebeltoft er Go’Nat på Museerne et fast indslag i skolernes efterårsferie. I år bliver der dog kastet lidt af fornyelsens tryllestøv ud over den gode, gamle tradition, da Museum Østjylland i sommeren 2020 er flyttet sammen med Syddjurs Bibliotek og Ebeltoft Byhistoriske Arkiv i Maltfabrikken og tilsammen udgør de tre institutioner nu BMA/Bibliotek, Museum, Arkiv.

Derfor inviteres alle interesserede i år på Go’Nat på museerne på Fregatten Jylland, Glasmuseet Ebeltoft – og denne gang også på BMA/Maltfabrikken!

Go’Nat på Museerne på Fregatten Jylland, Glasmuseet Ebeltoft og BMA/Maltfabrikken, onsdag den 14. oktober 2020 kl. 18 - 21.
Fregatten Jylland: Voksne kr. 50, børn gratis
Glasmuseet Ebeltoft: Voksne kr. 50, børn gratis
BMA: Gratis
Ingen tilmelding
Husk at medbringe en lommelygte!

Denne kølige efterårsaften venter der sjove aktiviteter for alle børnefamilier derude i mørket! Alle børnefamilier og andre lege-glade gæster inviteres til at trodse mørket og hygge sig sammen på de tre museer i byen.

Hjælp skibsdrengen Karl

På Fregatten Jylland møder I matrosen, officeren og skibschefen, når I går på opdagelse i det mørke skib. Her skal I hjælpe skibsdrengen Karl med at finde sin forsvundne lommekniv, som han har tabt et sted i krogene. Også officeren har brug for hjælp! De Seks Nøgler til den store skattekiste skal findes, og derfor må I lede her og der, oppe og nede på det store, gamle træskib! De Seks Nøgler begynder hver time kl.: 18.30, 19.30 og 20.30.

Godnathistorie og glimtende glas

Også på Glasmuseet Ebeltoft skal I på opdagelse. Udstyret med lommelygte gælder det om at have øjnene åbne og finde de skjulte bogstaver mellem glimtende glaskunst på vej gennem udstillingerne. Og hvis det lykkes jer at finde kodeordet, får I både en hyggelig godnathistorie og mulighed for at deltage i lodtrækningen om en gave af glas. Alle kan være med.

Mus, maskiner og gamle ting

BMA i Maltfabrikken gemmer på mange finurlige og overraskende ting. Gå på opdagelse blandt bøger og museumsgenstande og løs opgaver undervejs – og få en lille præmie, hvis du finder det rigtige kodeord!
Rundt omkring i reoler, sprækker, i gulvet og på vægge vil I opdage de små charmerende maltmus, som bor i BMA – se, om I kan finde dem alle. Prøv kræfter med Maltazar-maskinen i Maskinrummet og byg også din egen, lille maskine inspireret af Maltfabrikken.

Museerne sørger naturligvis for god afstand mellem gæsterne og adgang til håndsprit, så alle kan have et både hyggeligt og sikkert besøg.

Vigtigt på alle tre museer: husk lommelygten – det er mørkt undervejs!

For mere information, kontakt:
Fregatten Jylland: Formidlingsinspektør Anne Kammer, anne@fregatten-jylland.dk
Glasmuseet Ebeltoft: Formidlings- og presseansvarlig Pia Strandbygaard Bittner, pia@glasmuseet.dk
BMA/Museum Østjylland: Museumsinspektør Tina Bjerregaard, tb@museumoj.dk