Ebeltoft Byhistoriske Arkiv flytter

Efter mange års placering i kælderen under Brandpunktet ved brandstationen flytter Ebeltoft Byhistoriske Arkiv. Sammen med Syddjurs bibliotek og Museum Østjylland skal arkivet være en del af BMA i Maltfabrikken.

Arkivets mange materialer, som avisudklip, foto, breve, protokoller med Ebeltofts historie og meget mere, pakkes ned i kasser de næste par uger. I Maltfabrikken får arkivet en langt større tilgængelighed for både nye og gamle brugere.

”Vi glæder os i Museum Østjylland utrolig meget til at flytte Ebeltoft Byhistoriske Arkiv i Maltfabrikken. Arkivet har i alt for mange år været gemt væk i kælderen under brandstationen. Arkivet er en fantastisk skattekiste fyldt med historisk materiale, som bør være tilgængeligt for alle med interesse for Ebeltoft. Når vi er på plads i Maltfabrikken, får vi mulighed for at yde materialet fuld retfærdighed. Vi får det frem i lyset og får formidlet de mange gode historier, som arkivet gemmer, til glæde for både borgerne i Syddjurs og de mange besøgende i kommunen” fortæller museumschef Jørgen Smidt-Jensen.

For mere information kontakt museets arkivar Martin Matthies Phillip Mauritzen mpm@museumoj.dk, mobil 9243 4973.