Dit familieportræt kan tale på Museum Østjylland!

Tænk hvis de gamle fotografier i fotoalbummet kunne tale! Den skøre tanke bliver i efterårsferien til virkelighed på Museum Østjylland i Kulturhuset, hvor du kan lave familieportrætter – med lyd på!

Tænk hvis de gamle fotografier i fotoalbummet kunne tale! Det bliver virkelighed på museet i efterårsferien, hvor du kan tage familieportrætter med lyd på. Vær med i en sjov og anderledes workshop. Det er gratis og alle – store som små – kan lege med. Fotokilde: Museum Østjylland

Kig forbi museet og lav i en workshop dit eget skøre, sjove eller søde familieportræt, der siger lyde og fortæller historier.
Familieportrætterne udstilles efterfølgende på museet og kan opleves efterårsferien ud.
Det er gratis at lege med.

Workshop: Lav dit eget familieportræt… med lyd på! Tirsdag den 19. oktober 2021 kl. 12.30 - 15.30 på Museum Østjylland, Kulturhuset i Randers.
Gratis.

Udstilling: Familieportrætter fortæller – en udstilling du kan se og lytte til,
den 20. - 24. oktober 2021 kl. 10 - 16 på Museum Østjylland, Kulturhuset i Randers.
Gratis.

Museet har inviteret de to medlemmer af kunstnerduoen En Hemmelig Klub til at hjælpe med at skabe en ganske særlig udstilling fyldt med herlige familieportrætter, der fortæller deres egen historie.

”I forbindelse med vores særudstilling I skyggen om de første kvindelige fotografer, har vi på museet eksperimenteret med at lave små øjenåbnere med lyd på, ” fortæller museumsinspektør på Museum Østjylland, Helle Lebahn Bentzen.

”Det er der kommet nogle sjove og spændende små lydfortællinger ud af, der guider museets gæster ind i fotografierne på en anden måde, end en billedtekst gør. Nu inviterer vi i workshoppen alle gæster til at lege med og sætte lyd og fortælling på de familieportrætter, de tager! ”

Finurlige kunstnere guider dig

Til at hjælpe alle med at komme sjovt og godt gennem den kreative proces med at iscenesætte familieportrættet og skabe en fortælling til portrættet, får museet hjælp af to finurlige og kreative kunstnere fra En Hemmelig Klub. Så kom og vær med til at arbejde med billeder og lyd på en anderledes måde.
Fotoworkshoppen er åben fra kl. 12.30 - 15.30, men du bestemmer selv, hvornår du kommer, og hvor længe du bliver.

Portrætter med lyd udstilles

Efter den kreative workshop om tirsdagen udstiller museet de skønne familieportrætter i fem dage derefter. Alle interesserede er meget velkomne til at træde indenfor i et univers af familieportrætter, der kan tale.
Medbring derfor din smartphone, scan portrætternes QR-koder og lyt til workshopdeltagernes familieportrætter.

”Vi lover, at det bliver alt andet end kedeligt! ” smiler Helle Lebahn Bentzen.

Udstillingen er en del af BørneKultur Ugen 2021.

For mere information kontakt museumsinspektør Helle Lebahn Bentzen på 4048 6431 eller på hlb@museumoj.dk