Besøg kanonfotografen - og få et skønt portræt med hjem

Hurra! Sommerferien er begyndt, og der er pludselig masser af tid til leg og sjove museumsbesøg. Museum Østjylland har denne sommer inviteret to skønne og krøllede eventmagere fra projektet En Hemmelig Klub til at sætte kulør på din sommerferie.

Endelig har du chancen! Invitér din søde fætter, bedstemor eller lillesøster med på Museum Østjylland og lav det skønneste familieportræt fra fortiden. Det er gratis, det er sjovt, og ingen har med garanti et foto, der ligner det! Fotokilde: Museum Østjylland

Vær med, når de to skøre kugler inviterer dig indenfor i deres fotoatelier ved museets foto-udstilling I skyggen og gå derfra med det skønneste portræt eller familiefoto, som du må tage med hjem!

Besøg den finurlige kanonfotograf, tirs., ons. og tors. den 29. juni, 30. juni og 1. juli 2021, alle dage kl. 13 - 15 på Museum Østjylland i Kulturhuset, Stemannsgade 2 i Randers.
Gratis.

Ferier er tit forbundet med at rejse. I år inviterer Museum Østjylland deres små og store gæster til at rejse tilbage i tiden. Tilbage til de første fotografer, til sort/hvid-fotografier, til en tid med solparasoller, store overskæg, lange piber, flotte hatte og tilknappede smil.
Ved hjælp af næsten historisk korrekte rekvisitter og et moderniseret kanon-fotoapparat rejser du tilbage i tiden og får taget billeder af de familiemedlemmer, der mangler i fotoalbummet. Det er selveste kanonfotografen, der står bag kameraet.
Grib chancen og invitér din søde fætter, din far, bedstemor eller lillesøster med på museum. Her kan I dykke ned i familiehistorien og lave det skønneste familiefoto, som ingen har set magen til.

Nye, sjove legekammerater kigger forbi

Museet har en lang tradition for at invitere spændende legekammerater indenfor til at udvikle nye og anderledes arrangementer.

”Det inspirerer og får os til at se os selv med andre og nye øjne. Målet med det hele er, at vi hele tiden udvikler vores udstillinger og arrangementer til glæde for vores både store og små gæster, ” fortæller museumsinspektør Helle Lebahn Bentzen.

”Denne sommer arbejder vi sammen med de to kunstnere fra En Hemmelig Klub, som sætter legen, det at undres og blive nysgerrig i centrum. Sammen får vi skabt en charmerende tidslomme her på museet, hvor vores gæster kan lege, undre sig og fantasere, ” siger museumsinspektør Helle Lebahn Bentzen, der lover, at hvis du besøger museet en af de tre dage i juni og juli, så får du et sjovt og sprællevende sommerferieminde med hjem til familiealbummet anno 2021.

Fokus på fotos i ferien

Museet byder udover foto-arrangementet også på et aktivitetsspor for børnefamilier med en række sjove opgaver, der får dig til at se på fotografier på en ny måde. Du kan blandt andet scanne QR-koder og hoppe på lydsporet, der giver dig en øjenåbner med lyd.
Den finurlige kanonfotograf har åbent fra kl. 13 - 15, og I bestemmer selv, hvornår I kigger forbi i dette tidsrum.
Arrangementet afholdes i forbindelse med museets aktuelle særudstilling I skyggen om de første kvindelige fotografer fra Danmark, Island og Færøerne.

For mere information kontakt museumsinspektør Helle Lebahn Bentzen på 4048 6431 eller på hlb@museumoj.dk